6 etapów chudnięcia

Wiosna to czas którym nie tylko panie zaczynają walkę ze zbędnymi kilogramami. Coraz częściej również panowie zaczynają nieco większą uwagę poświęcać swojemu ciału. Do tej pory krążyło przekonanie, iż to raczej panie mają większą tendencję do tycia i odkładania się jej zbędnej tkanki tłuszczowej. Jest w tym nieco prawdy, gdyż rzeczywiście panie w sposób naturalny gromadzą tłuszcz w dolnych partiach ciała. Z metod tych i porad, które zebraliśmy poniżej, swobodnie może skorzystać za równo kobieta jak i mężczyzna. Nie ma obawy iż któregokolwiek siłownia na tym straci, a z pewnością dzięki temu uda nam się znacznie szybciej osiągnąć zamierzony przez nas cel.

muscle

1. W trakcie odchudzania brany jest pod uwagę nie tylko aspekt medyczny związany z ilością spalanego tłuszczu oraz odpowiedni dobór ćwiczeń, ale także aspekty psychologiczne. Udowodniono iż osoby które wierzyły, iż uda im się pozbyć zbędnych kilogramów znacznie szybciej je rzeczywiście traciły, aniżeli osoby które były do tego nastawione znacznie bardziej sceptycznie. Bardzo ważne jest także, stawianie sobie celów. Ale nie wielkich i takich których nie da się osiągnąć. Tylko początkowo nie duże ale na tyle dobre iż dadzą nam poczucie zwycięstwa i radości.

2. Nikt nie mówił że będzie łatwo, dlatego tez dobrze jest mieć naprawdę silną motywację do walki pod czas treningów. Jeśli nasza motywacja jest nazbyt słaba istnieje możliwość, iż szybko przestanie nam ona wystarczać i dopadnie nas zwykłe poczucie rezygnacji. Warto zadbać o dobrą inspiracji, powiesić siłownia sobie zdjęcie sportowca czy też osoby o sylwetce która bliska jest naszym ideałom. Z pewnością w chwilach zwątpienia poczujemy przypływ energii. Warto również zastanowić się czemu chcemy trenować. Jaki jest nasz cel i dlaczego to robimy.

3. Czasami na pierwszy rzut oka kompletnie nie zdajemy sobie sprawy z prostych błędów żywieniowych jakie popełniamy. Aby ich uniknąć a wcześniej w ogóle zdać sobie sprawę, że je popełniamy, warto przez okres kilku dni zapisywać sobie wszystko to co pozywamy w ciągu dnia. Z pewnością po dokładnym przeanalizowaniu naszego dziennego spożycia, okaże się iż mogliśmy wielu rzeczy uniknąć, lub też nieco je zmienić. Dzięki temu uczymy się oceny tego co jemy. Nabierzemy także nawyku kontrolowania posiłków które spożywamy, ich wartościowości oraz wielu innych aspektów. Warto także przygotować dla siebie odpowiedni plan żywieniowy. Dzięki temu, że będziemy się do niego stosować unikniemy sytuacji podjadania po między posiłkami czy też spożywania niepotrzebnych, pustych kalorii. Każdy miewa czasami chwile słabości, kiedy mamy przemożoną ochotę na coś słodkiego. W takim przypadku warto zastąpić niezdrowe przekąski takimi dodatkami jak orzechy, suszone owoce czy też świeże warzywa oraz owoce. Dzięki temu nie tylko unikniemy pustych kalorii a co ważniejsze dostarczymy naszemu organizmowi wielu składników odżywczych a także dzięki zawartości błonnika przyspieszymy swój metabolizm oraz procesy trawienne.

4. Jeśli oczekujesz doskonałych efektów odchudzania dzięki samej diecie, to wiedz że możesz się naprawdę rozczarować. Przede wszystkim dlatego, że nasza aktywność ruchowa siłownia ma wpływ nie tylko na pozbawienie nas tkanki tłuszczowej, ale także na znaczne wyrobienie smukłości ciała a później wypracowanie mięśni które co prawda nie sprawią że nasza waga ruszy w dół, ale sprawią że nasze ciało prezentować się będzie znacznie lepiej. Jeśli nie przepadasz za sportem, powinieneś wybrać dla siebie taką dyscyplinę która da Ci radość i sprawi że poczujesz się dobrze. Lubisz jazdę na rowerze? Postaraj się wsiadać na niego jak najczęściej tylko możesz. Jeśli to raczej pływanie sprawia Ci większą przyjemność, warto jest kupić karnet na basen i choć od czasu do czasu trochę popływać.

5. Odchudzanie to również wiele wyrzeczeń, które mogą być po jakimś czasie naprawdę męczące. Nie miej do siebie zbyt dużych pretensji jeśli poczujesz potrzebę nagłego spożycia czegoś słodkiego. Od czasu do czasu możesz sobie na to pozwolić, pod warunkiem że nie będzie to zdarzało się zbyt często. Oczywiście, możesz z powodzeniem czasami dać się skusić na batonika, lody czy inny zakazane owoce. W tym dniu jednak postaraj się zwiększyć nieco trening, a zobaczysz że takie małe grzeszki przestaną mieć znaczenie dl Twojego procesu odchudzania się. Ilekroć zjesz coś słodkiego, nie musisz wcale od razu zaczynać diety od nowa czy też zupełnie z niej rezygnować. Potraktuj to jako potkniecie jednorazowe. Z pewnością następnym razem będziesz mieć nieco więcej silnej woli.

6. Osiągnięcie celu który sobie postanowiliśmy daje większości z nas poczucie totalnego zwycięstwa. Nie ma się co dziwić, prawda bowiem jest taka, że rzeczywiście walka ze sobą i z własnymi słabościami najczęściej jest najtrudniejsza. Musimy jednak pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii. Wygrać ze sobą nie jest łatwo, niestety przegrać już nieco łatwiej. Jeśli wiec udało nam się osiągnąć wyznaczony przez nas cel, warto zrobić wszystko bo go utrzymać. Jeśli od razu po osiągnięciu określonej przez nas wagi, rzucimy się na jedzenie z pewnością efekty naszej pracy szybko odejdą w zapomnienie.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s